wtorek, 4 listopada 2014

Wegetariański sos do makaronu z patisonem


Kiedy po raz pierwszy zetknęłam się z patisonem, zastanawiałam się, jak to coś zjeść. Nie miałam za bardzo czasu szukać przepisu, więc postanowiłam połączyć to, co miałam pod ręką. Okazało się, że wyszła potrawa bardzo smaczna, którą na pewno chciałabym ugotować nie raz.


Składniki:

2 patisony
5 marchewek
1 pietruszka
1 czerwona papryka
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
1-litrowy słoik domowego przecieru pomidorowego/ kilka świeżych pomidorów/ ewentualnie koncentrat pomidorowy
sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, oregano, bazylia,
przyprawa do dań włoskich (ja użyłam przyprawy "Italia" z Kauflandu)
olej do smażenia
makaron pełnoziarnisty

Przygotowanie:


  1. Patisony obrać ze skórki, wyciąć środek z pestkami. Miąższ pokroić w kostkę 2cm x 2cm.
  2. Marchewkę i pietruszkę obrać ze skórki i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami.
  3. Paprykę pokroić w wąskie paseczki.
  4. Cebulę pokroić w półtalarki lub piórka. Czosnek obrać ze skórki.
  5. Olej rozgrzać na patelni i wrzucić cebulę z rozgniecionym czosnkiem.
  6. Dodać resztę warzyw i smażyć przez 5-10 minut od czasu do czasu mieszając-pilnować żeby się nie przypaliło.
  7. Dodać przecier pomidorowy bądź pokrojone świeże pomidory ze zdjętą skórką lub koncentrat pomidorowy. Podlać wodą, dodać przypraw według uznania.
  8. Podawać z makaronem pełnoziarnistym. Smacznego!!!