sobota, 1 listopada 2014

Barszcz ukraiński




Barszcz ukraiński to idealna zupa na jesień. Jest treściwa i fantastycznie rozgrzewa. Poza tym zawiera buraczki ćwikłowe pełne zdrowotnych właściwości. W zupie tej rozsmakowałam się całkiem niedawno, ale wiem już, że będzie ona stałym elementem mojego menu. Istnieją różne wersje tej potrawy. Ja wypróbowałam tą i jestem zachwycona. Naprawdę polecam!!!

Składniki:

0,7 kg dobrego mięsa ( ja użyłam filet z indyka-coś wspaniałego)
pół główki średniej wielkości kapusty
4 średniej wielkości buraczki ćwikłowe (może być więcej)
3 duże marchewki
2 pietruszki
1/3 selera
2 średniej wielkości cebule
3 ząbki czosnku
1 kg ziemniaków
3 litry wody
olej do smażenia
sól, pieprz, majeranek, ziele angielskie, liście laurowe, sok z cytryny ( w razie potrzeby)


Przygotowanie:


  1. Zagotować w garnku 3 litry wody, dodać sól, 5 ziarenek ziela angielskiego, 4 listki laurowe i pokrojone w kawałeczki mięso (ok. 2 cm x 2 cm).
  2. W tym czasie poszatkować kapustę i wrzucić do garnka.
  3. Cebulę pokroić w półtalarki lub kostkę (dowolnie), resztę warzyw zetrzeć na tarce z dużymi oczkami (oprócz ziemniaków) - ja użyłam w tym celu robota kuchennego, naprawdę ułatwia i przyśpiesza pracę. Obrać czosnek.
  4. Rozgrzać olej na dużej patelni i podsmażyć najpierw cebulę i rozgnieciony w prasce czosnek, następnie dodać starte warzywa i smażyć ok 5-10 minut. Potem całość przełożyć do garnka.
  5. Obrać ziemniaki, pokroić w drobną kostkę, dodać do garnka. Całość doprawić pieprzem, majerankiem i ewentualnie dodać trochę soku z cytrynu do smaku. Można też w razie konieczności dodać trochę wody, jeśli zupa będzie zbyt gęsta.
  6. Gotować aż ziemniaki będą wystarczająco miękkie. Gotowe!!!